Hoe kun je de ultieme etalage creëren?

Wil je verkopen in je huidige winkel? Het verbeteren van de etalage kan daar aan bijdragen. Voor een winkel is de instore marketing en met name de etalage zeer belangrijk om meer te kunnen verkopen. In dit artikel vertellen we je meer hoe je dichter bij de ultieme etalage komt.

Start met een goede brainstormsessie

Voordat de etalage (opnieuw) wordt ingedeeld is het belangrijk dat er eerste wordt nagedacht. De etalage moet namelijk representatief zijn voor de gehele winkel. Wellicht kunnen je medewerkers ook van wat input worden voorzien? Je komt dan vaak tot betere ideeën. Tijdens het brainstormen kun je zaken als onderscheidend vermogen en de doelgroep bespreken. Oftewel wat wil je met je zaak precies gaan communiceren naar je potentiële klanten. Dit moet namelijk ook terug te zien zijn in de etalage.

Laat je belangrijkste product zien

Je assortiment of je producten maken uiteindelijk je zaak. Het product moet daarom ook op een goede manier in de etalage worden gepresenteerd. Dit kan bijvoorbeeld je best verkochte product zijn of een nieuw product dat je wilt introduceren. Om dit product echt te laten opvallen is het belangrijk dat er het juiste etalagemateriaal wordt ingezet, zodat het de aandacht van de potentiële klant trekt.

Verzorgde indruk

Bij het voorbijgaan van de winkel is het belangrijk dat er een verzorgde indruk wordt achtergelaten. Dit geldt dus ook voor de buitenkant van het band, de producten in de etalage en de etalage zelf. Wanneer de presentatie er goed uitziet, neemt de kans dat potentiële klanten een bezoekje nemen alleen maar toe. Daarnaast kun je de presentatie van de etalage nog wat verbeteren door etalagemateriaal op de juiste manier in te zetten.

Meer informatie?

Ben je benieuwd naar meer tips hoe je jouw zaak beter kunt presenteren of onderscheiden van jouw concurrenten? Verdiep je dan eens in een zakelijk blog of een blog op het gebied van marketing.