4 tips om alles uit je online showroom te halen

Als mensen op zoek besluiten te gaan naar, bijvoorbeeld, een auto, begint die zoektocht negen van de tien keer online. Het is dan ook erg belangrijk dat de producten die je verkoopt goed te vinden zijn in je online showroom en dat deze er goed uitziet. 

Overzichtelijk

Zorg voor een overzichtelijke webwinkel. Zet je producten heel netjes naast elkaar en zorg ervoor dat een paar van de specificaties of een kleine beschrijving al zichtbaar is. Ga voor een mooi formaat plaatjes op de showpagina, zodat een potentiële koper zonder al te veel inspanning al een eerste selectie kan maken tussen producten die hij of zij wel wilt en die producten die hij niet wilt.

Goede zoekfuncties

Als je een goed werkende online showroom wilt hebben, is het belangrijk dat je showroom een aantal zoekfuncties heeft. Laat potentiële klanten bijvoorbeeld kiezen uit een prijsklasse, een kleur of een formaat. Zo kunnen ze de producten waar ze naar op zoek zijn filteren en gaat het zoeken een stuk makkelijker. Als een klant niet makkelijk kan zoeken, is de kans groot dat de klant het al snel opgeeft en dat hij overgaat naar een andere website, waar de showroom wél goed van werkt.

Mooi beeld

Zorg voor mooi beeld in je showroom. Als je geen beelden van goede kwaliteit in je showroom hebt staan, zullen potentiële kopers al snel afhaken. Kopers krijgen dat toch het idee dat ze de producten niet goed kunnen vertrouwen. Daarbij kunnen ze de producten ook niet goed bekijken. Wil je nog een stapje verder gaan dan gewoon een paar mooie foto’s? Laat dan eens 360 graden foto’s maken van bijvoorbeeld je auto’s door rotoviewstudios.nl. Zo kunnen je klanten direct de gehele auto bekijken en bewonderen, zonder dat ze daarvoor de deur uit moeten.

Online hulp

Zorg voor een goede live chat. Veel webshops hebben een live chat beschikbaar. Als een klant dan een berichtje stuurt, kan een medewerker van je bedrijf direct reageren op de vraag of opmerking van die klant. Zo biedt je niet alleen een goede kwaliteit hulp aan, maar ook transparantie.